DAN 32: UČNI STILI-2.DEL

MOJE, TVOJE, NAŠE NOVICE

 

UČNI STILI-RAZLAGA

Ste že rešili vprašalnik o učnih stilih? Ste ugotovili kateri učni tip ste? Bolj pravilno je sicer govoriti o zaznavnih stilih. Ljudje zaznavamo svet s čutili (vid, sluh, vonj, okus, tip). Tudi učimo se preko vseh čutov. Vendar pri tem večinoma dajemo prednost enemu čutu, s pomočjo katerega se snov lažje zapomnimo. Sledi razlaga posameznih tipov in nasveti kako si prilagodimo učenje, da bomo bolj učinkoviti.

 

VIDNI ZAZNAVNI TIP

 

Značilnosti:

  • Besedo poskuša v mislih najprej videti.
  • Stvari natančno posluša, vendar postane nestrpen, če traja predolgo časa.

  • Miren, govori hitro, a ne veliko
  • Uporablja besede »videti, predstavljati, pogledati, vizualizirati«
  • Ima lepo pisavo
  • Ima dolgotrajno pozornost. Zmoti ga neudobnost, razmetan prostor ali gibanje okoli njega
  • Rad prebere knjige z natančno opisanimi scenami, da si lahko predstavlja dogajanje
  • Ima jasne in žive predstave, misli v slikah
  • Opaža podrobnosti v okolju, večkrat strmi predse, opazuje
  • Ljubi red, je natančen, organiziran – vse informacije si zapiše, dela sezname problemov, misli, načrtuje in organizira daleč vnaprej
  • Usmerjen je na zunanji videz, tako pri obleki kot sicer
  • Na obrazu so dobro vidna njegova čustva, zlahka joka in žari, ko je srečen
  • Rad se izraža skozi risanje, slikarstvo, kiparstvo
  • Uči se s pomočjo miselnih vzorcev z veliko barvami, zapomni si slikovno gradivo, podobe
  • Rad ima predstavitve, grafe, slike, videe, plakate
  • Ljudi najraje osebno spozna
  • Vedno pozabi imena oseb, dobro pa si zapomni obraze in mesta srečanj

 

KAKO SE UČITI?

  • Zapiši si čim več pomembnih informacij
  • Izdelaj miselne vzorce
  • Uporabljaj barvne flumastre in barvice za podčrtovanje glavnih besed, pomembnih stavkov

  • Pred branjem preleti slike, naslove
  • Uporabljaj barvne samolepilne lističe
  • Uredi zvezke, svoje gradivo
  • Prepiši svoje zapiske
  • Uporabljaj vidne asociacije in predstave (ko se učiš, si predstavljaj sliko tega kar bereš)
  • Aktivno sodeluj med poukom in skupinskim delom
  • Uči se sam, v tihem in mirnem prostoru
  • Pri učenju uporabljaj grafe, diagrame, fotografije, zemljevide, ilustracije, video posnetke, plakate
  • Pomagaš si lahko tudi s pobarvankami, barvnimi kolaži, časopisi, revijami, križankami

 

SLUŠNI ZAZNAVNI TIP

 

Značilnosti:

  • Besedo najprej celo izgovori
  • Zgovoren, dobro posluša druge, vendar težko počaka na vrsto, da lahko govori; njegovi opisi so dolgi in se pogosto ponavljajo
  • nadarjen za javno nastopanje, zlahka posnema glas drugega
  • Uporablja besede »poslušati, slišati« in izraze »to mi dobro zveni«, »to je odgovor na vprašanje«
  • S pisanjem ima težave, boljši je v pripovedovanju
  • Ko dela, ga zmotijo šumi, zvoki in hrup
  • Rad prebira knjige z dialogi in pogovori, bere glasno ali premika ustnice in v sebi izgovarja, kar bere
  • V mislih govori, misli v šumih in glasovih
  • Podrobnosti so zanj manj pomembne
  • Brunda si pesmice, govori sam s seboj ali drugimi
  • Probleme izgovarja, pri reševanju govori sam s seboj
  • Skladnost pri obleki ni tako pomembna
  • Svoja čustva izraža besedno, kriči, ko se veseli ali ko je jezen, a se hitro ohladi
  • Najbolj mu odgovarja glasba, všeč mu je tudi dramatizacija, gledališke igre
  • Rad ima jasna ustna navodila ali pogovor o snovi, pogosto na glas ponavlja snov
  • Najbolje si zapomni, če posluša razlago, diagrami in načrti mu ne pomagajo veliko
  • Ljudi najraje najprej spoznava preko telefona
  • Zapomni si imena in teme, o katerih je bilo govora, pozabi obraze

 

KAKO SE UČITI?

  • Uči se skupaj s prijateljem, da se lahko pogovarjata o snovi
  • Kadar je le možno, glasno beri
  • Snov ponavljaj na glas

  • Večkrat se dogovori za ustno preverjanje znanja
  • Pred testom se posnemi in potem poslušaj snov na posnetku
  • Podatek, ki si ga želiš zapomniti, večkrat glasno ponovi
  • Pri matematiki bodi pozoren na pravilno podpisovanje
  • Ilustracije opiši z besedami
  • Uči se v mirni sobi, brez šumov, pogovorov, glasbe ali televizije
  • Lahko inštruiraš sošolca – s tem se boš tudi sam veliko zapomnil
  • Za lažje učenje uporabi rime, pesmice – snov, ki se jo moraš naučiti, si jo poješ na znano melodijo
  • Uporabi lutke (v vlogi lutke so lahko drugi ali sam)
  • Veliko se lahko naučiš tudi preko verbalnih iger

 

 

KINESTETIČNI ZAZNAVNI TIP

 

Značilnosti:

  • Besedo zapiše po občutku in tako preveri rešitev
  • ni dober poslušalec, ne posluša natančno, ne more dalj časa sedeti pri miru
  • govori počasi, pri govorjenju rad gestikulira (krili z rokami, uporablja obrazno mimiko), telesno stoji blizu sogovornika, hitro izgubi zanimanje za izčrpna govorna dejanja
  • Uporablja besede »čutiti, prijeti, držati, dobiti, vzeti« in izraze »imam slab občutek« , »obliva me kurja polt«
  • Pisava ni najlepša

  • Rad vstane od mize in stvar sam poizkusi. Med poslušanjem se igra s predmeti, zmoti ga aktivnost, ki se dogaja okoli njega
  • Rad ima akcijske zgodbe, bolj nerad bere, med branjem kaže s prstom in se premika
  • Predstave niso tako pomembne kot slike, ki so povezane z gibanjem
  • Veliko se giba, bolje si zapomni celovito izkušnjo kot podrobnosti
  • problemov se loti fizično, je impulziven, pogosto se odloči za rešitve, ki terjajo večjo aktivnost
  • Važnejši mu je občutek, kot videz
  • njegova čustva se lahko razberejo iz izraza njegovega telesa: skače od veselja, objema, ko je jezen, odkoraka proč
  • Glasba mu ugaja skozi telesno gibanje, najraje ima skulpture, dotika se kipov in slik
  • Uči se tako, da nekaj naredi, preizkusi stvari, se jih dotika in jih uporabi
  • najbolje si zapomni nekaj, kar je bilo storjeno in ne, če je to videl ali slišal
  • Več si zapomni med hojo, odziva se na materialne nagrade
  • Z ljudmi se pogovarja med opravljanjem neke aktivnosti, rad ima aktivne igre
  • najbolje se spomni kaj je delal skupaj z osebo

 

KAKO SE UČITI?

  • Med učenjem ali branjem se gibaj po prostoru
  • Med sedenjem v času pouka se čim večkrat nemoteče pretegni
  • V roki lahko mečkaš žogico, »streskota«, kos plastelina ali podobno stvar oz. igračo

  • Med učenjem lahko ležiš na hrbtu ali trebuhu
  • V ozadju imaš lahko prižgano nežno glasbo (klasična ali instrumentalna glasba)
  • Med branjem si besedilo pokrij z barvno folijo (preizkusi različne barve, da ugotoviš katera barva ti najbolj ustreza)
  • Na vsakih 20 minut učenja si vzemi 3-5 minut odmora
  • Med učenjem podatkov zapri oči in besedo zapiši s prstom po zraku, nato si to besedo vidno in slušno predstavljaj; pri priklicu te besede zopet zapri oči in si jo predstavljaj
  • Za lažje učenje lahko uporabiš plesne dejavnosti
  • Veliko se naučiš preko gibalnih iger, pantomime, igre vlog
  • Čim več stvari preizkusi, oblikuj, modeliraj
  • Uporabiš lahko lutke, pobarvanke, sestavljanke, origami, taktilne didaktične igrače, računalniške didaktične igre

 

Uspešno učenje.

 

Urška